مروری بر عناصر و ویژگی های جادویی رَزبری

آنتوسیانین
آنتوسیانین¬ها گروهی آنتی¬اکسیدان نیرومند هستند و اغلب میوه ها و سبزیجاتی که رنگ¬های قوی و خیره کننده دارند حاوی بیشترین میزان آنتوسیانین هستند. آنتوسیانین¬ها محافظ سلامتی قلب و مانع چاقی هستند و از سرطان پیشگیری می کنند و عملکرد ذهنی را بهبود می دهند.
اسید الاژیک
فواید این ماده پرشمار است اما مهم ترینِ آنها پیشگیری از سرطان است. این اسید به مواد شیمیایی که موجب سرطان می¬گردند می¬چسبد و مانع از رشد سلول سرطانی می¬شود.
اوراک
اوراک (ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن) یکی از عناصر تشکیل¬دهندۀ رزبری نیست بلکه آزمونی برای تعیین اهمیت یک ماده خوراکی برای سلامتی بدن است و توانایی آن ماده غذایی خاص برای خنثی کردن رادیکال های آزاد را نشان می¬دهد. عدد اوراک بالاتر به معنی سودمندتر بودن آن ماده غذایی است و رزبری عدد اوراک بسیار قابل توجهی دارد.
اسید سالیسیلیک
کارکرد این اسید برای پوست عالی است به ویژه در درمان آکنه و پوسته پوسته شدن سطح پوست، و همچنین پاکسازی پوست.
کوئرستین
کوئرستین یک رنگدانه گیاهی است، آنتی اکسیدانی با خواص ضد التهاب که در موارد بیماری قلبی، آسم و سرطان اثر پیشگیرانه دارد.
و نکته آخر
تا به¬حال عطر و بوی رزبری به مشامتان خورده؟ عطر فریبنده و روح افزای رزبری ناشی از کتون¬های آن است، مواد طبیعی شیمیایی که این میوه حاوی آنهاست و فواید معینی نظیر بالابردن سطح سلامتی و نشاط هم برایشان شناخته شده است.
یادتان باشد رزبری میوه¬ای فوق¬العاده است، معجزه¬ای در میان مواد خوراکی با اندامی مینیاتوری و عطر و بویی رویایی و طعمی نو و منحصر بفرد. نوش جان.
 
berry_خانواده بری-raspberries